مناطق عشایری مازندران با سیل خوش‌نشین‌ها مواجه است

0 Comments

مسؤول سازمان بسیج عشایری سپاه کربلا با انتقاد از صدور مجوز برای ویلاسازی خوش‌نشین‌ها در مناطق عشایری، گفت: مناطق عشایری با سیل خوش نشین‌ها مواجه است.

مناطق عشایری مازندران با سیل خوش‌نشین‌ها مواجه است

به گزارش و دلم می گوید… از شهرستان ساری، مسؤول بسیج عشایری سپاه کربلا و سران برخی از طوائف عشایری استان به مناسبت هفته بسیج عشایری با آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران دیدار کردند.  روح الله اکبری مسؤول بسیج عشایری سپاه کربلا در این دیدار با اشاره به بیانات امام راحل که عشایر ذخایر انقلاب و کشور هستند و نباید این قشر در جامعه فراموش شوند، گفت: تمام تلاش سازمان بسیج عشایری سپاه کربلا رفع محرومیت و سازندگی و نیز هویت بخشی به عشایر منطقه است. وی با اشاره به اینکه در این دو سال محرومیت زدایی مهم‌ترین کار برای امور عشایری است، افزود: عشایر مردمانی پاک و بی آلایش هستند و توقع زیادی از دستگاه‌های دولتی ندارند، اما در بخش آبرسانی و سازندگی باید به آن‌ها کمک شود.

مسؤول سازمان بسیج عشایری سپاه کربلا به استفاده از ظرفیت بسیج عمران و معماری و بسیج سازندگی سپاه کربلا در بسیج آبرسانی به مناطق عشایری هم اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۵ گروه جهادی در مناطق عشایری مشغول خدمات‌رسانی به عشایر هستند. *کمک ۳ میلیاردی عشایر به مردم نیازمند اکبری در ادامه از کمک مومنانه بسیج عشایری به نیازمندان هم خبر داد و افزود: با اینکه خود عشایر از محرومیت رنج می‌برند، اما از وقتی که فرمان کمک مومنانه توسط مقام معظم رهبری صادر شد تاکنون در چند مرحله بالغ بر ۳ میلیارد تومان به مردم نیازمند کمک کردند. مسؤول سازمان بسیج عشایری سپاه کربلا با بیان اینکه گشت‌های بسیج عشایری برای تامین امنیت راه‌ها، امنیت کوچ و روستا‌های خالی از سکنه در ایام زمستان فعال هستند، خاطرنشان کرد:بیش از ۱۴۶ شهید در سه منطقه عشایری بابل، ساری و نوشهر شناسایی و دیدار با خانواده‌های شهدای عشایری صورت گرفت. به گفته اکبری قبور شهدای عشایر در مناطق بالادست نیاز به ساماندهی و توجه مسؤولان دارد. *نهاده‌ها به دست صاحبان اصلی رسیده است مسؤول سازمان بسیج عشایری سپاه کربلا با بیان اینکه با استفاده از قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا توانستیم در توزیع نهاده‌های دامی در این اواخر درست عمل کرده و نهاده‌ها به دست صاحبان اصلی برسد، گفت: در عرصه‌های اجتماعی کمبود‌هایی در مناطق عشایری  وجود دارد که موجب مهاجرت عشایر به حومه‌های شهر شده و حاشیه نشینی در کنار شهر‌ها در حال اتفاق است. اکبری در همین رابطه ادامه داد:  بازار فروش محصولات عشایر آنچه که باید باشد، نیست و عشایر به‌عنوان تولیدکنندگان با مشکل فروش محصولات خود مواجه هستند. *مناطق عشایری با سیل خوش نشین‌ها مواجه است مسؤول سازمان بسیج عشایری سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از صدور مجوز برای ویلاسازی خوش‌نشین‌ها در مناطق عشایری، گفت: مناطق عشایری با سیل خوش نشین‌ها مواجه است؛ عشایر ما در منطقه برای فرزند خود نمی‌تواند خانه بسازند و مجوزی برای آن صادر نمی‌شود، اما مجوز‌هایی برای ساخت ویلا برای خوش نشین‌ها صادر می‌شود که همین باعث تغییر فرهنگ عشایری در منطقه می‌شود.

اکبری با گلایه از برخی از سیاست‌های غلط که از ورود دام به جنگل جلوگیری شده است، تصریح کرد: با  عدم ورود عشایر و دامداران به جنگل شاهد جنگل خواری و قاچاق چوب هستیم. پایان پیام/۸۶۰۴۱ /غ

برچسب‌ها:,

دیدگاهتان را بنویسید

پیوندها

پیوندها