فرمانده سپاه قم: فعالیت‌های ایجابی در حوزه حجاب و عفاف درحال پیگیری است

0 Comments

فرمانده سپاه استان قم بر لزوم مشارکت دستگاه‌ها برای اجرای برنامه‌های قرارگاه 19 دی در حوزه حجاب و عفاف تاکید کرد و گفت: در حوزه مباحث ایجابی، تبلیغی و ترویجی اقدامات مؤثری در حال انجام است.

فرمانده سپاه قم: فعالیت‌های ایجابی در حوزه حجاب و عفاف درحال پیگیری است

به گزارش و دلم می گوید… از قم، جلسه قرارگاه فرهنگی و اجتماعی ۱۹ دی استان قم با حضور سردار محمدرضا موحد دبیر این قرارگاه و سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم برگزار و طی آن نسبت به مباحث مهم حوزه فرهنگی و اجتماعی هم‌اندیشی شد. *دستگاه‌های متولی همکاری کاملی با قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی داشته باشند سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه استان قم طی سخنانی بیان کرد: برای نهادینه‌سازی و اثرگذاری اقدامات حوزه فرهنگی و عفاف و حجاب، باید مباحث و مسائل ایجابی و تبلیغی ترویجی در سال جاری مورد توجه و اهتمام مسوولان و دستگاه‌های عضو باشد.

وی یادآور شد: در مسائلی که هنجارشکنان نسبت به رعایت قانون توجه لازم را ندارند باید دستگاه‌های قضایی و انتظامی برابر مقررات با آن‌ها برخورد کنند. وی در پایان بیان کرد: در حوزه مباحث ایجابی اقدامات مؤثری در سطح استان قم در حال انجام است. همچنین احمد حاجی‌زاده معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم در بخشی از این جلسه، عنوان کرد: باید زیرساخت‌های حوزه فرهنگی به موازات کشور در استان قم نیز تقویت و توسعه یابد.

وی ادامه داد: شهر قم به واسطه ویژگی‌های زائرپذیری خود ممکن است با مسائل و مباحثی روبه رو شود که در شهر‌های دیگر کمتر رخ می‌دهد. حاجی‌زاده اهمیت توجه به مسائل فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: باید دغدغه بزرگان دینی و مردم در خصوص ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی در این شهر برطرف شود. *اقتدار قانون در مباحث فرهنگی و اجتماعی باید حفظ شود حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز در ادامه این جلسه با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به مسائل حوزه فرهنگ، بیان داشت: ضرورت دارد تا این قرارگاه طی ماه‌های آینده تمرکز بیشتری نسبت به مسأله عفاف و حجاب داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای تأثیرگذاری بیشتر در امر عفاف و حجاب لازم است تا اصل کلی اقتدار قانون در بین مجریان و مردم به صورت صحیح نهادینه و مورد توجه باشد. شعبان‌زاده ابراز داشت: ترویج و اقناع‌سازی موضوعات پیرامون عفاف و حجاب و اصلاح سبک زندگی دو عامل مهم برای تأثیرگذاری در مسائل فرهنگی و اجتماعی به ویژه مقوله عفاف و حجاب است. *ضرورت توجه به مباحث پیشگیرانه در عرصه فرهنگ مهدی اصفهانیان مقدم معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز در ادامه این جلسه طی سخنانی لزوم پیشگیری در بروز ناهنجاری‌های اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و گفت: توجه و به اصل مردمداری در اقدامات فرهنگی تأثیرگذارتر و ماندگارتر است.  وی اضافه کرد: رویکرد پیشگیرانه نه واکنشی و قانون مداری در کنار مردم داری در موضوعات فرهنگی و اجتماعی از قبیل عفاف و حجاب در کنار اقدامات فرهنگی و تربیتی اثربخش‌تر خواهد بود. پایان پیام/78023

برچسب‌ها:,

دیدگاهتان را بنویسید

پیوندها

پیوندها