اجرای طرح هادی در ۵۶۴ روستای کردستان/43 درصد واحدهای مسکونی روستاهای کردستان مقاوم‌سازی شده است

0 Comments

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان گفت: تاکنون طرح هادی در ۵۶۴ روستای استان معادل ۴۳ درصد مجموع کل روستاهای کردستان اجرایی شده است.

اجرای طرح هادی در ۵۶۴ روستای کردستان/43 درصد واحدهای مسکونی روستاهای کردستان مقاوم‌سازی شده است

سعید رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان کردستان، اظهار داشت: کردستان دارای یک هزار و ۳۱۵ روستای بالای ۲۰ خانوار است که اجرای طرح هادی در آنها مصوب شده است. مدیرکل بنیاد مسکن کردستان اضافه کرد: از تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کردستان، تاکنون طرح هادی در ۵۶۴ روستا معادل ۴۳ درصد کل روستاهای استان اجرا شده است. وی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۷۵۰ هزار مترمربع از معابر ۱۵۰ روستای استان از اعتبارات بنیاد مسکن آسفالت شده است که کردستان در این زمینه جزو استان‌های برتر کشور است. رسولی در بخش دیگری از سخنان خود به مقاوم‌سازی مسکن روستایی اشاره کرد و افزود: برابر سرشماری سال ۹۵ در استان کردستان ۱۲۴ هزار و ۵۲۰ واحد مسکن روستایی وجود دارد که تاکنون ۵۳ هزار و ۶۶۳ واحد معادل ۴۳ درصد این واحدها مقاوم‌سازی شده است.

وی ادامه داد: در مصوبه اخیر هیات دولت میزان تسهیلات روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و کارمزد آن پنج درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله است، ضمن اینکه ضمانت این وام زنجیره‌ای است. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن حادثه‌دیده روستایی از جمله بلایای سیل، زلزله و … تعمیر و بازسازی شده است، اذعان کرد: مجموع تعمیرات مسکن روستایی به ۳۳ هزار و ۷۴۰ واحد رسیده که ۱۷ هزار و ۳۲۰ واحد آن در قالب بازسازی مناطق آسیب‌دیده انجام گرفته است. رسولی اضافه کرد: از ابتدای تأسیس بنیاد مسکن تاکنون، ۱۹ هزار و ۷۷ واحد شهری حادثه‌دیده هم تعمیر و نوسازی شده است. انتهای پیام/2330/72

برچسب‌ها:,

دیدگاهتان را بنویسید

پیوندها

پیوندها