نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی : آبادانی روستاها زمینه ساز رشد تولید و کاهش مهاجرت است/مدیران موظف به گره‌گشایی از مشکلات قشر محروم و نیازمند هستند

0 Comments

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با سفر به شهرستان های لارستان و لامرد و دیدار با مسؤولان بر لزوم توسعه زیر ساخت های تامین مسکن و عمران شهری و روستایی در این دو شهرستان تاکید کرد و گفت: آبادانی روستاها زمینه ساز رشد تولید و کاهش مهاجرت ها است و مدیران مسؤول و موظف به گره‌گشایی از مشکلات قشر محروم و نیازمند هستند.

نماینده  ولی فقیه در بنیاد مسکن  انقلاب اسلامی : آبادانی روستاها زمینه ساز رشد تولید و کاهش مهاجرت است/مدیران موظف به گره‌گشایی از مشکلات قشر محروم و نیازمند هستند

به گزارش و دلم می گوید… از لارستان، حجة الاسلام و المسلمین حسین روحانی نژاد در سفر به لارستان و دیدار با مسؤولین این شهرستان با همراهی مدیرکل بنیاد مسکن فارس، رئیس  دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن فارس، معاون پشتیبانی و رئیس حراست بنیاد فارس، از زیر ساخت های تامین مسکن شهری و روستایی در لارستان بازدید کرد.

در این بازدید که با حضور نماینده شهرستان های لارستان، جویم، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی، نماینده لارستان و امام جمعه این شهر انجام گرفت مسؤولان این شهرستان از تلاش بنیاد مسکن برای اجرای طرح های عمرانی و زیر بنایی و تامین مسکن محرومان تقدیر کردند.

طرح بهسازی و توسعه معابر روستای باغ 

نماینده  ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در جریان بازدید از طرح نهضت ملی مسکن لارستان و طرح های تامین مسکن در بافت قددیم لارستان، طرح بهسازی و توسعه معابر روستای باغ از توابع صحرای باغ را افتتاح کرد.

وی همچنین در بازدید از روستای هدف گردشگری کریشکی و منطقه ویژه اقتصادی لارستان به میزبانی نماینده مجلس و مسؤولان محلی حضور یافت و اجرای طرح های زیر بنایی را پیش نیاز توسعه همه جانبه این شهرستان دانست.

روحانی نژاد گفت: لارستان از دیر باز محل حضور روحانیون برجسته و عالم و علمای ربانی بوده و وجود عالمان بزرگ در این شهرستان نیز زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم نهضت اسلامی در جنوب فارس بوده است، روحانیت در این شهرستان همواره در کنار مردم بوده و وجود بزرگان و افراد عالم و دانشمند تضمین کننده وحدت شیعه و اهل سنت و تداوم بخش آرمان های امام راحل بوده است.

نماینده  ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خاطر نشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امر مسکن در استان و در لارستان ، ضمن فراهم کردن امکانات، بستر را برای حضور فعال خیران فراهم کنند. حساب 100 امام راحل ظرفیتی کم نظیر برای تامین مسکن نیازمندان ایجاد کرده است که باید از این ظرفیت بیش از پیش استفاده کرد.

مدیران مسؤول و موظف به گره‌گشایی از مشکلات قشر محروم و نیازمند هستند

وی اضافه کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط شهرستان به‌ویژه دستگاه‌های اجرایی، مسیر پیش رو برای حضور و تسریع در امور خیران در بحث مسکن را تسهیل و هموار کنند پرا که در خصوص تسهیل‌گری امور و هموار کردن مسیر برای حضور خیران، مسؤول و موظف به گره‌گشایی از مشکلات قشر محروم و نیازمند هستند.

 روحانی نژاد در پایان این سفر به شهرستان لامرد رفت و از زیر ساخت های عمران روستایی این شهرستان بازدید کرد. آبادانی روستاها زمینه ساز رشد تولید و کاهش مهاجرت ها است

وی با بیان اینکه این بنیاد در راستای اهداف انقلاب اسلامی و برای حمایت از محرومان و مستضعفان شکل گرفته است که تا امروز منشأ خدمات بسیاری بود بیان داشت: بنیاد مسکن  نهادی برخاسته از بطن انقلاب اسلامی است  که اولویت و مأموریت اصلی آن خدمت به محرومان در روستاها بوده است و   امام خمینی (ره) چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دستور تاسیس حساب 100 را دادند و به خوبی به موضوع تأمین مسکن به عنوان یکی از ضرورت‌های زندگی به ویژه برای طبقات متوسط و پایین‌‎تر تأکید کردند.

حجة الاسلام و المسلمین روحانی نژاد با بیان اینکه نیازهای معیشتی و ضروری خانواده‌های ایتام و نیازمندان و به ویژه نیاز به مسکن محرومان با تلاشهای انجام شده تامین شده است اظهار داشت: امروز چالش پیش روی خانواده‌های ایتام و نیازمندان، تامین و پرداخت ودیعه مسکن و نیازهای اجتماعی است که به فصل جدیدی از برنامه‌ریزی‌ها نیازمند است.

وی با اشاره به نقش موسسه‌های خیریه و خیران در تامین مسکن نیازمندان گفت: در برخی مناطق، موسسات خیریه و خیرین خود به تنهایی کمک‌های مردمی را جمع آوری کرده و برای ساخت مسکن نیازمندان اقدام کرده‌اند. این اقدام خوب است اما بهتر است کمک های مردم یدر قالب حساب 100 امام راحل تامین و به مصرف تامین مسکن نیازمندان برسد، برکات حساب 100 امام راحل از ابتدای انقلاب اسلامی جاری بوده است و همچنان در شهرستان ها شاهدیم که این برکات تداوم دارد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: مددجویان با مشکلات زیادی روبرو هستند ولی اشتغال و مسکن مهمترین دغدغه نیازمندان است. یکی از نگرانی های این نهاد مسائل و مشکلات فرهنگی خانواده هاست و ما تلاش می کنیم تا فقر اقتصادی بستری برای فقر فرهنگی نشود از این رو برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی نیز برای این خانواده ها  تدارک دیده شده است.

پایان پیام/د

برچسب‌ها:,

دیدگاهتان را بنویسید

پیوندها

پیوندها