حاجیلو: به استقلالِ ساپینتو افتخار می‌کنم/ قهرمانی در لیگ سراب نیست و باید تا روز آخر تلاش کرد

0 Comments

مدافع اسبق استقلال گفت: این تیم فوتبال زیبا و خیلی خوبی را ارائه می‌دهد و به آن افتخار می‌کنم.

حاجیلو: به استقلالِ ساپینتو افتخار می‌کنم/ قهرمانی در لیگ سراب نیست و باید تا روز آخر تلاش کرد

اصغر حاجیلو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی و دلم می گوید…، در خصوص دیدار استقلال مقابل پرسپولیس در دربی 100، اظهار داشت: از سال هایی که در استقلال بازی کردم، کنار ناصرخان بودم، مربی یا سرپرست بودم، این را می‌دانم که قبل از دربی تیم محتاج به تمرکز است. هر تیمی در این بازی تمرکز داشته باشد، ذهن بازیکنانش آماده این مسابقه باشد، برنده می‌شود. اختلاف امتیاز و جدول مهم نیست. این بازی متعلق به تماشاگر و احساس اوست. یکسال یا 6 ماه با این بازی زندگی می‌کنند. با رقیب شان کری می‌خوانند. می‌خندند یا ناراحت می‌شوند. همانطور که بیرانوند اشتباه کرد، بازیکن استقلال هم اشتباه کند زشت است  پیشکسوت استقلال گفت: قبل از دربی استقلال یک هفته در شادی و شعف و بود. وحید امیری گفت سخت ترین هفته ما در لیگ همین بازی با استقلال بود. تمام هفته خیلی سخت روی تمرکز و ذهن‌مان کار کردیم. حتی یحیی در مصاحبه‌اش گفت در تمام طول هفته روی ذهن بازیکنان کار کردم اما ما به فکر برد مقابل هوادار بودیم. فوتبال همین است. برزیل 7 گل در زمین خودش می‌خورد یا منچستر 7 گل از لیورپول می‌خورد. یک گل هم به هوادار می‌زدیم 3 امتیاز داشت. پنالتی آخر هم آنطور بود که ساکت الهامی گفت باختیم اما ما را تحقیر کردند. وی افزود: همانطور که کار دروازه‌بان پرسپولیس اشتباه بود و وحید امیری پسر خیلی خوب و با شخصیت هم در تلویزیون گفت اشتباه بوده، اگر یک بازیکن استقلال هم برای رقیبش اشتباه کند زشت است و کسی نباید روی آن سرپوش بگذارد. من در مکتب این باشگاه بزرگ شدم. همیشه به تیم روبرو احترام گذاشتیم و سعی کردیم مردانه بازی کنیم. حالا هر نتیجه‌ای به دست بیاید. ذوق ما تماشاگران هستند. تنها بازیکنی که در دربی تمرکز داشت، روزبه چشمی بود پیشکسوت استقلال تصریح کرد: شما باید جواب هواداری که نمی‌دانید روستایش کجاست اما صبح به عشق استقلال از خواب بیدار می‌شود و شب به عشق استقلال می‌خوابد را بدهید. مگر به چه تیمی 6 گل زدیم؟ حواس‌تان نبود که بازی بعدی با چه تیمی است؟ باید بین مردم باشید نه اینکه 4 نفر برای شما بنویسند و همان را بخوانید. حاجیلو با اشاره به شرایط استقلال پیش از دربی، گفت: استقلال با شوق زیاد به دربی رسید و یک بزرگ تر باید تیم را جمع و جور می‌کرد. بازیکنان هم تقصیری ندارند. جوان هستند. یک برد خوب به دست آوردند و هواداران هم لذت بردند. یک بزرگ تر باید به آن‌ها می‌گفت فردایی هم هست و این بازی (دربی) از همه بازی های طول فصل مهم تر است. خنده‌هایی که بعد از بازی با هوادار داشتیم را به ما برگرداندند. بازی با پرسپولیس بازی ذهن و تمرکز است. تنها کسی که دیدم تمرکز داشت روزبه چشمی بود. هیچ موقع او را تا این حد زحمتکش ندیده بودم. وی افزود: در بازی های قبلی هم عملکرد خوبی داشت. یک تغییر عمده در او می بینیم و تیم ملی هم لیاقتش است. قائدی را هم به شدت بسته بودند و اجازه نمی دادند حرکاتش ادامه داشته باشد. اعصاب محبی هم به هم ریخته بود با این حال تیم به دنبال جبران بود. بازیکن استقلال بی غیرت نیست اما به خاطر عدم تمرکز لازم نتیجه را واگذار کردیم.

پرسپولیس بردِ مس کرمان را فراموش کرده بود پیشکسوت استقلال با اشاره به شرایط پرسپولیس، عنوان کرد: شما حرف سرمربی تیم مقابل را ببینید. می‌گوید یک هفته سخت ترین تمرین‌ها را داشتیم. در بازی قبلی مس کرمان را در زمین خودش برده بودند که شوخی نیست اما آن را فراموش کردند چون می‌دانستند هوادارشان دنبال این بازی است. اگر در کرمان هم می باختند می‌گفتند عیب ندارد فردا با استقلال بازی داریم. قهرمانی در لیگ برتر سراب نیست، ناامیدی یعنی نتایج قبلی اتفاقی بوده حاجیلو در مورد اینکه به نظر می‌رسد قهرمانی لیگ برتر از دست رفته و تبدیل به سراب شده، گفت: بارها مسیر قهرمانی لیگ درروز آخر عوض شده مثل بازی استقلال با ملوان، جشن تراکتور و قهرمانی سپاهان یا قهرمانی پرسپولیس در زمان قطبی. انسان 99 درصد باید ایمان داشته باشد و 1 درصد برای آن تلاش کند. باید ایمان راسخ داشته باشیم. در این 3 هفته فقط کافیست رقیب یک مساوی بدهد. البته بازی‌های استقلال نسبت به پرسپولیس و سپاهان سخت تر است. با اینحال هرگز سراب نیست و تا روز آخر باید تلاش کنند. اگر ناامید شوند یعنی برنامه نداشتند. اگر کارشان را ادامه ندهند یعنی نتایج قبلی روی اتفاقات بوده است. تیم ساپینتو مثل زمان استراماچونی بازی می‌کند حاجیلو در خصوص تاثیر ساپینتو در استقلال، اظهار داشت: از وقتی که ساپینتو آمده تیم تغییر کرده و روند هجومی به خودش گرفته، پس اتفاقی نبوده است. هنر استقلال در هجومی بودنش است و طرفدار استقلال هم تیم دفاعی دوست ندارد. این تیم با هدایت ساپینتو و همکارانش واقعا خیلی خوب فوتبال بازی می‌کند. در نیمه اول دربی هم واقعا عالی بود. تمام بازیکنان واقعا با غیرت بازی کردند. تمام بازی‌های تیم هم تماشایی بود و هواداران لذت بردند. مثل زمان استراماچونی، استقلال همانطور بازی می‌کند. وی افزود: باختی که مقابل پرسپولیس داد به هرحال فوتبال است. رئال هم در زمین خودش می بازد اما در خانه بارسا برنده می‌شود اما برای هوادارِ استقلال این بازی از نان شب واجب تر بود. اگر بی توجهی نمی‌شد… هواداران پرسپولیس هم می‌دانستند استقلال خیلی خوب بازی می‌کند. یک بازی نبوده، در تمام بازی‌ها همینطور بودند اما مقابل پرسپولیس متاسفانه تمرکز نداشتند.

پرسپولیسی‌ها هم می‌گویند استقلال زیبا بازی می‌کند حاجیلو گفت: به فوتبالی که استقلال بازی می‌کند ایمان دارم. چه کسی باور می‌کرد ملوان در خانه سپاهان و باحضور آن همه تماشاگر بتواند امتیاز بگیرد؟ هیچ کس فکر نمی‌کرد. هرکسی در این مسیر کوچکترین اشتباهی کند بالای جدول دچار تغییر و تحول می‌شود. استقلال سوای نتایجی که می‌گیرد فوتبال قشنگی را ارائه می‌دهد و هوادار هم لذت می‌برد. واقعا عملکرد تیم عالی بوده و حتی دوستان پرسپولیسی را هم که می‌بینم می‌گویند استقلال زیبا بازی می‌کند. ساپینتو و همه بازیکنان استقلال دست شان درد نکند. فوتبال رونده‌ای را ارائه می‌دهند. تک تک بازیکنان را هیچ موقع ندیدم کم کاری کنند. با غیرت و با تعصب هستند. استقلال در بازی دلخواهِ هوادار، تمرکز نداشت پیشکسوت استقلال تصریح کرد: روند تاکتیکی ساپینتو هم بی نظیر بوده، هرچند حواشی دارد که امیدوارم جمع شوند تا تمرکز لازم را روی نیمکت داشته باشد. به این تیم افتخار می‌کنم. خوب بازی می‌کند و خوب نتیجه می‌گیرد. با اینکه در بازی دلخواهِ هوادار تمرکز نداشت و نتوانست نتیجه بگیرد. دلایل این مساله را مسئولان تیم می‌دانند و باید این مشکل را رفع کنند. امیدوارم در این 3 هفته اتفاقات خوبی بیفتد که ورق به نفع استقلال برگردد. در جام حذفی هم شانس قهرمانی دارد و ان شاالله نتایج خوبی بگیرند. ان‌شاالله ساپینتو و تیمش در روز آخر با شادی و خوشحالی جشن بگیرند و هوادارانی که زندگی‌شان وابسته به نتایج این تیم است نیز لذت ببرند. پایان پیام/

برچسب‌ها:,

دیدگاهتان را بنویسید

پیوندها

پیوندها