طرح توانمند سازي روانشناختي دربرابرآسيب هاي رواني -اجتماعي نوجوانان وجوانان

طرح توانمند سازي روانشناختي دربرابرآسيب هاي رواني -اجتماعي نوجوانان وجوانان

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

طرح توانمند سازي روانشناختي دربرابرآسيب هاي رواني -اجتماعي نوجوانان وجوانان دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد طرح توانمند سازي روانشناختي دربرابرآسيب هاي رواني -اجتماعي نوجوانان وجوانان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي طرح توانمند سازي روانشناختي دربرابرآسيب هاي رواني -اجتماعي نوجوانان وجوانان،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن طرح توانمند سازي روانشناختي دربرابرآسيب هاي رواني -اجتماعي نوجوانان وجوانان :

سال انتشار : 1394

نام کنفرانس یا همایش : کنفرانس بين المللي علوم انساني، روانشناسي و علوم اجتماعي

تعداد صفحات : 8

چکیده مقاله:

طرح توانمندسازی نوجوانان و جوانان (دختر و پسر) در معرض خطر مقطع متوسط سعن 18 الی 21 سالگی در مقابلآسیب های روانی- اجتماعی به شیوه مشاور گروهی و آموزش مهارت های زندگی بر روی 200 نفر از دانش آموز نوجوان و جوان با هدف، ایجاد روحیه تفکر خلاق و نقادانه،تقویت روحیه همزیستی مسالمت آمیز، رشد و تقویت عواطف انسانی، کمک به شناسایی و بیان احساسات، تقویت اعتماد به نفس و تصمیم گیری در نحوه مقابله با موقعیت های دشوار زندگی، رشد مهارت های ارتباطی مؤثر و اصلاح نگرش های غیرمنطقی نسبت به رفتارهای پرخطر مانند؛ سوء مصرف مواد، والدین معتاد، فرزندان طلاق، خانواده نابسامان، فرار از منزل، انحرافات جنسی، بزهکاری شدید رفتاری، خودکشی، قتلف کجروی های اخلاقی، پرخاشگری و … جرا شد. جامعه آماری از کلیه دانش آموزان نوجوان و جوان در معرض خطر نواحی هفتگانه مشهد و مناطق تبادکان، احمدآباد، و رضویه تشکیل شده است، نمونه آماری 200 نفر از دانش آموزان (دختر و پسر به تفکیک جنسیت) به صورت تصادفی خوشه ای انتخاب شد. پژوهش از نوع پیش آزمون و پس آزمون با یک گروه با استفاده از ابزارهای عینی بود، (پرسشنامه ابراز وجود، پرسشنامه مهارت های مقابله با استرس و پرسشنامه هویت) که به منظور جمع آوری داده ها در مرحله پیش آزمون و پس آزمون مورد استفاده قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از روش های آماری توصیفی (نمودار ستونی، دایره ای، درصد و …) و آمار استنباطی مانند آزمون تی گروه های مستقل استفاده گردیده است. نتایج پژوهش حاضر به شرح زیر است: مقدار t بین پیش آزمون و پس آزمون پرسشنامه هویت در سطح 0/05 معنی دار نمی باشد و بقیه t های محاسبه شده در سطح 0/05 معنی دارند و موید فرضیه های پژوهش می باشند. به عبارت دیگر آموزش مهارت های زندگی به شیوه مشاور گروهی موجب افزایش ابراز وجود (قاطعیت) در نوجوانان و جوانان پسر و دختر دبیرستانی می گردد. آموزش مهارتهای زندگی به شیوه مشاوره گروهی موجب افزایش پاسخ مهارت های مقابله ای با استرس در نوجوانان و جوانن پسر و دختر دبیرستانی می گردد. آموزش مهارتهای زندگی به شیوه مشاوره گروهی موجب افزایش احساس هویت در نوجوانان و جوانان پسر و دختر دبیرستانی نمی گردد.

برای مشاهده توضیحات کامل تر اینجا کلیک کنید
سلام.به وبسایت ما خوش آمدید.
دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی طرح توانمند سازي روانشناختي دربرابرآسيب هاي رواني -اجتماعي نوجوانان وجوانان روی دکمه ادامه مطلب کلیک فرمایید

طرح توانمند سازي روانشناختي دربرابرآسيب هاي رواني -اجتماعي نوجوانان وجوانان

دانلود این فایل